Alla inlägg under juli 2011

Av anne - 24 juli 2011 14:38

Nu har man ingen bebis i huset mer. Älskade lilltoss fyllde ju ett i fredags:) Paketöppning på morgonen,och sen blev det bakning inför kalaset vi hade i lördags.

Miranda är idag iväg en sväng med sin pappa. Jag och Minnea har vart en sväng och handlat lite smått inför våran tripp v 31. Lite block och pennor så Miranda har något att roa sig med om vädret är dåligt någon dag. Packat kidsens väska inför morgondagen då dom ska till farmor en natt,och ska ge mig på att packa min egna väska oxå. Behövs ju inte alltför mycket då det bara handlar om en natt. Får packa ner en vinare iaf:D


Av anne - 20 juli 2011 09:24

Kidsen precis åkt till farmor,så jag får baka ifred!Bullar redan klara,men lite mer än det fr man ju ha och bjuda på till helgen!Igår for vi till Kivik en runda. Åt älgkebab och köpte godis och en massa strumpor till lilltoss.På kvällen hade vi lite busbesök så jag fick anledning att sno ihop en hallonpaj:D Sen får det vara färdigätet,har gått upp 5 kg igen!!!!!:( Jag som alltid haft en gravidmage,även när jag ej är gravid. Kulan är tillbaka igen:S Åh vad jag längtar till nästa vecka.......2 dagar iväg bara jag och J,sen hem och tatueras,sen lite jobb,och mera jobb.Och förhoppningsvis kommer vi alla iväg på äventyr veckan efter det.Nej nu får detta skabbet dra på sig lite kläder och fara iväg till affären och sen hem och bänka sig i köket några timmar.Tjo!

Av anne - 18 juli 2011 08:54

Såå,tre veckor av jobb är slut. Har tagit någon kväll framöver oxå,bra,spara på mammadagarna så kan jag ha extra lång semester nästa sommar.

Pappan har me semester nu så vi får se vad som ska hittas på dessa veckor,har lite inplanerat iaf.

Stortoss och han har kört iväg nu,så bara jag och lilltoss och kattajäklarna hemma. Ja jag har skaffat två kissar i början på juni. Twiggy och Tura,så söta så men helvilda. Slår sönder allt jag äger och har och håller mig vaken på nätterna för då vill dom leka och kela:)Nu när jag sitter här så vill Twiggy hela tiden upp på tangentbordet och vill bli klappad.

9 dagar kvar,sen ska jag göra en ny tatuering.jippiiiie,ser framemot det.Fast jag är luspank!!!Blir en väldigt fattig månad,eftersom jag hoppat in och jobbat så får jag knappt någon föräldrapenning,och lönen kommer först i aug :S Men det löser sig sa han som sket i vasken.........

Blir lite bakning nu i veckan,kalas nalkas till helgen för älskade lilltoss. Inte många som kan komma,men vad gör det..........kalas kan man ha ändå:)


Av anne - 10 juli 2011 21:21

Blev aldrig Killebom igår. Familjen körde ist till Bromölla,åt glass,köpte gulhalsband till stortoss och presenter till W. Sen stack jag och kidsen på 2 årskalas.

Idag körde vi alla till Mc Donalds,och sen hem och hade vattenkrig med alla vattenpistoler pappan köpte igår.

Va fanken,blir inte så mycket mer skrivet nu för nu ar batteriet på datorn slut och jag har ingen ork att sträcka mig efter laddaren :D

Av anne - 8 juli 2011 21:48

Tjo alla,nu är jag tillbaka med nya tag. Skippar lösenordsskydda då jag ej ska skriva något som är värt att skvallra om.


Jag mår okej......äntligen. Avbrutit mammaledigheten och hoppar in och jobbar tre veckor i sommar,har en vecka kvar nu. Superskönt att komma hemifrån lite. Korta pass,är en bra mjukstart innan allvaret börjar 1 sep.

Kidsen mår kanon förutom förkylningar var och varannan vecka. Lilltoss fyller 1 år nu i slutet av månaden,lilla kickan blir stor,och börjar dagis mitten av aug. Stortoss byter avdelning vilket hon ser framemot:) Med mig och pappan är det lugnt.......    Man ska aldrig ge upp hoppet.......


Sitter ute nu bland myggen med datorn. Haft fredagsmys för mig själv och mosat i mig chips medans sällskapet snarkar i soffan. Ger nog själv snart upp denna kvällen och går till sängs. Blir en sväng till Killebom imorgon på dagen och äta något gott,och sen kalas framemot kvällen och äta ännu mera;)


Skönt att äntligen lärt mig att koppla bort alla de negativa faktorer som finns runt omkring. Dom finns där,men det gäller bara att koppla bort dom,för tyvärr.....försvinner dom aldrig helt. Jag ser dom,men för mig är dom ingenting mer.

Nu ska allt fortsätta att vara bra.......och jag ser framemot en ljusare och lyckligare framtid :) Jag har min familj och mina nära och kära,mitt jobb,tak över huvudet...........resten kan kvitta!

Vad har annars hänt änsålänge i sommar? Inte så värst mycket. Sol och bad har ej hunnits med än. Var på sweden rock i juni med M och A och R,så kul att få leva det riktigt grisiga fesivallivet igen med mina älskade gamla tältgrannar. Men tala om sliten mamma som behövde semester och få sova ut,då jag sov mig igenom onsdagen då jag kom dit,haha. Men sen var jag fit for fight!Även vart i Tyskland och shoppat en sväng,jag och J,så man har gott att dricka över sommaren,

Annars har det bara vart små utflykter här i krokarna.


Hörs  

Ovido - Quiz & Flashcards