Alla inlägg under mars 2009

Av anne - 31 mars 2009 11:38

Imorgon börjar jag jobba igen!!!!Jag har längtat efter det,men nu börjar man nästan ångra sig;)Har lite ångest för att Mirandas två första dagar själv på dagis nästa vecka är lååånga dagar.Halv sju till halv fem.

Men tror inte det kommer vara några problem,inskolningen går över förväntan.Hon verkar trivas jättebra.Idag på fruktstunden klämde hon i sig nästan en hel banan innan dom andra barnen ens ätit upp sina små bitar.Jag är så stolt över min lilla snotta..........hon är så duktig:)

Av anne - 27 mars 2009 21:34

Innan lyssnade jag på musik heeela tiden.Dygnet runt.Musik var mitt liv.

Varför är det inte så nu längre??Kan man fan undra.

Här får ni en bra låt bara för det.

Fick denna låten för några år sedan på en blandskiva en vän fixat ihop till mig.Måste ha varit innan detta band släppte skiva..........Verkar som skivan den är på nu släppts 2008,och det var många år innan dess jag fick den.Men bra är den!


http://www.youtube.com/watch?v=cBCy5mAPBqY


Och här kommer lite annat bra ni kan lyssna på en helg som denna:)


http://www.youtube.com/watch?v=fFYe2_jLcx0&feature=related




Av anne - 26 mars 2009 11:55

Stulit en lista från Habibty;)

Hur gammal är du om fem år.
34 år*suck*


Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Min älskade Miranda

Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hm...det var från Sanna iaf!!:)

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms,hatar att prata i tele

När såg du senast din mamma?
Igår

Vilken ögonfärg har du?
Blurrigt gröna i en blandning av brun.Ingen vacker färg;)

När vaknade du i dag?
7.25

Vilken är din favoritjulsång? 
Gillar inte julen

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag har det nog ungefär som jag har det nu!Bara att vi alla är äldre,och förhoppningsvis har Miranda syskon:)

Vad skrämde dig om natten som barn?
Mardrömmar

Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Minns inte.....surkärring som man är,haha

Hur stor är din säng?

180........
Har du stationär eller bärbar dator?
Båda

Sover du med eller utan kläder på dig?

Det är olika

Hur många kuddar har du i sängen?
5-6

Hur många landskap har du bott i?
Tre. Blekinge,Östergötland och Skåne

Vilka städer har du bott i?
Jag har inte bott i städer,men i byahålor:)Olofström,Näsum,Boxholm

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor!Strumpor inomhus.Fy för barfota,fötter är tviii!!Bara småttingar som får bara barfota.

Är du social?
Nej......

Vilken är din favoritglass?
Någon av Ben&Jerrys

Vilken är din favoritefterrätt?
Cheesecake tror jag

Tycker du om kinamat?
Nja,bara man inte äter det för ofta

Tycker du om kaffe?
Åh ja,dricker mängder

Vad dricker du till frukost?
Kaffe

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja,min älskade vän Uffe.Och Sami.

Vill du ha barn?
Ja!!

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska....små snuttar tyska,några snuttar finska.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nix. Sluppit det hittills

Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.

Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och skor!

Äger du dyrbara smycken?
Inte dyrbara i pengar..........Men dyrbara för mig.

Kan du rulla med tungan?


Sover du med gosedjur?
Nej

Vad har du för ringsignal?
Har den alltid på ljudlös så jag ska slippa svara,haha

Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja några

Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Mitt svenskaspelkort

Kan du byta olja på bilen?Nopp

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

Vilken är den bästa bok du senast läste?
Jag har inte haft ro till att läsa på lääääänge 

Läser du dagstidningen?
Ibland

Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Mix megapooooooool

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Något om Excel på datalektionen

Vem var/är din favoritlärare på högstadiet?

Mina klassföreståndare Gunnil och Gudrun.

Hur länge har du campat som längst i ett tält?

1 vecka....på Srf

Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Kke låter löjligt,men för några månader sen när Blå¨ringde och sa att dom hade viljat ha mig jobbandes där. Gjorde mig glad,jag kände mig uppskattad,omtyckt och behövd. Tyvärr så fick jag inget jobb där,men ska jobba i huset brevid:)
Av anne - 24 mars 2009 10:57

Då har Mirandas inskolning på Kotten börjat.Jag var sååå nervös i söndags kväll så jag kunde inte sova,he.

Men det gick jättebra igår,och likaså idag.Hon håller sig lite på egen kant,men tittar nyfiket på vad dom andra gör.Mig skiter hon i,kommer bara och ger en kram emellanåt.

Hon var så uppspelt över dagis igår så hon vääägrade sova middag.Men lyckades få henne att sova en stund senare på eftermiddagen.Idag var det på andra hållet.Körde en runda till Maxi efter dagis,och på väg hem därifrån så däckade hon,och ligger nu och sover i sin säng.

Av anne - 22 mars 2009 19:53

Då var helgen snart slut.

Igår var det Mirandas kalas.Trevligt,fick en massa kläder och annat smått och gott!!:) Miranda fick en helt egen tårta att gegga med,och det gillade hon skarpt!Åt som en häst,med hela kroppen,haha.

Idag har vi varit ute i Näsum vid huset en sväng,medans Jimmy eldat gräs.

Imorrn är det första dagen på Mirandas inskolning.Spännande

Av anne - 20 mars 2009 21:19

Idag har det bakats...två tårtbottnar.En alldeles egen till Miranda:)

Och så har det städats....fi faaaaan va tråkigt det är.

Var på BVC oxå,och Miranda fick spruta.Gick så bra så......Hon väger nu 11320 och är 78 lång.Hade gått upp mer än vad jag trodde,min lilla klunsa.Sen kom Marjo en sväng och pimplade kaffe och hade med sig paket till Miranda.

Har inte så mycket mer vettigt att skriva så jag lägger ner för idag.

Av anne - 19 mars 2009 20:32

Hipp hipp hurra.....idag är det min älskade Mirandas 1 års dag!

Dagen började med att hon vaknade supertidigt och var jättepigg och glad!Jag var då inte trött,och hämtade henne och la henne jämte mig,men nej då.....hon ville icke sova mer.Så jag satte henne i hennes säng igen medans jag fixade en ballong,serpentiner och tog ett av paketen och gick in och sjöng för henne.I paketet var det en massa strumor....kke inte så rolig present,men det är något hon behöver och hon ÄLSKAR strumpor.Att tugga på dom och gosa med dom;)

Sen vart det frukost och ett litet ljus i smörgåsen.

Vid halv tio kom Jimmy hem och jag körde till skolan en sväng,sen hem igen och busa med födelsedagsbarnet och Jimmy körde tbx till jobbet.Morfar var uppe och lämnade en peng till Miranda,och mommo kom en sväng och lämnade en ros(blir mer paket på kalaset på lör).

Efter fyra då vi ätit och Jimmy kommit hem så fick Miranda fler paket av oss.En snygg tröja från Rockafella,ett mysigt set från Schampoodle,en leksakstelefon och en Bobby car.

Bilen var helt klart roligast.Hon satt länge på den och körde fram och bak,och sa brum brum brum:)

Just nu ligger hon i sängen och piper!La henne vid sju,och hon har inte somnat än.Haft uppe henne några rundor men inget funkar.Hoppas hon inte börjar bli sjuk bara,hon brukar inte vara sådan.

Nu blev pappa Jimmy sur och tog upp henne igen!!!!!Jaja,jag får gå och kolla läget.......

Av anne - 18 mars 2009 21:18

Vid denna tiden för ett år sedan satt jag hemma i Näsum i soffan,och tjoff,så kom första värken!!Satt med datorn i knät och flåsade och räknade värkar:)

Minns hur ont det gjorde,och ondare skulle det bli:)HUr nervös och spänd och glad man var,och rädd!!Och tänkte,att nu är det nog dags..nu vill Pyret ut;)


Detta är sista kvällen jag är mamma till en bebis.........imorgon vaknar jag upp som en småbarnsmamma.Min älskade älskade älskade Miranda blir hela ett år.Och nästa vecka börjar hon på dagis!!Vart har detta året tagit vägen??

Ovido - Quiz & Flashcards