Alla inlägg under februari 2009

Av anne - 28 februari 2009 19:10

Har idag vart i K-stad med mamma och Inge.Köpte endast 2 par leggings och en tröja till Miranda.Hade sån huvudvärk så det var mest jobbigt att trängas bland en massa folk.

Sen hem,ta två alvedon,slumra en kvart i soffan sen var jag fit for fight igen.Mirandas farbror Jörgen kom,och är här än.....Miranda har lagt sig,och jag tar mig en cider.

...

Av anne - 26 februari 2009 19:31

Muntliga genomgången om hjärtat gick bra idag.....jag fick ju ha pappret framför mig så,he!!

Vart ute och handlat lite idag igen,sen var Anki och hennes mamma här och lämnade ljusen jag köpt,och fikade lite.Trevligt med besök,men var inte beredd på det,så det såg ut som kriget här.Lite pinsamt när dom gick husesyn,haha.

Skrivit klart inbjudningskorten till Mirandas kalas me.Får skicka ut dom imorrn.Blir bara till närmsta släkten,och Marjo med gubbe då dom där snottans livsledsagare.

När Anki var här upptäckte dom att snottans ena kind var svullen.Jag själv hade inte märkt det.Sen när hon skulle äta så tog hon sig för kinden.Ont verkar det inte göra,men det är något som stör.Har försökt känna och kolla men inte så lätt.Tandköttet verkar ej svullet,utan det är själva kinden.Får avvakta och se vad det kan vara........så länge hon inte har ont så är det ok.

Av anne - 25 februari 2009 12:20

Var i Näsum och hämtade Jimmys kort,sen var vi ute och handlade lite.Köpte ett par söta byxor till Miranda.Jag som endast skulle köpa kattsand sa jag till Jimmy,men det blev lite mer än det,hehe.

Inne på Willys skrek Miranda som en stucken gris för det var folk som kom fram till henne och pratade,och det tyckte hon inte om!!

Mamma har vart här och lämnat ett recept hon skrivit ut till mig på fysisk aktivitet,haha.Ja man kan visst skriva ut sådana recept oxå.

Jag har även beställt ett par Kavat skor på Ellos.Hade en kod så det var 50% rabatt,så det var kanoners!!Sen vette fasen om storleken är rätt,tycker det är så knepigt.Annars får jag väl lägga ut dom på Tradera om dom är för små,he.

Ska nu byta i den tradiga kattlådan och plocka lite här hemma.Sen se om jag hinner plugga lite innan Miranda vaknar igen.Hon har inte somnat än iaf hör jag.........

Av anne - 24 februari 2009 20:36

Försöker plugga men det vill inte fastna i min lilla skadade hjärna!!GAAAH!Ska ha muntlig genomgång på tor,går väl åt helvete.Jimmy har förhört mig,och han kan nu allt om kroppens cirkulationsorgan,medans jag kan nada.Det vill inte fastna för fem öre.En gång i tiden,för måååånga år sedan var jag bra i skolan.Jag behövde bara ögna igenom läxorna sen kunde jag allt.Varför kan jag inte vara sådan nu??Nej jag blir dummare och dummare för varje år.

Är väl de glada dagarnas festande som tagit de hjärnceller jag haft,och bara lämnat kvar några skrumpna stackare.

Har bakat ikväll igen.Kärleksmums i muffinsform och brysselkex.Är trött på att äta kakor och skit,men det är roligt att baka dom!!

Har även vart ute och traskat en runda innan idag.Mötte upp mamma på Liljas på hennes lunchrast och fikade.

Av anne - 22 februari 2009 16:15

Idag har moster Frida vart här och fotat Miranda.Blev väl inte sååå bra då Miranda bara var sur och butter,men blev nog nåt av det iaf.Till på köpet så stupade hon med ansiktet rätt ner i golvet!Trillade av en korgstol vi tänkte hon skulle sitta i.......Resultatet av det blev en stor bula i pannan och en uppskrapad näsa.

Har käkat torsk för en stund sen.......det tycker snottan är mums!Bra att hon gillar fisk.....för det älskar jag!I alla former!

Imorrn blir det datalektion.Jimmy får köra från jobbet den stunden jag ska vara i skolan.

Lite mer än en månad kvar tills jag ska börja jobba!!Vart jag hamnar har jag ej fått reda på ännu......vill gärna veta.

Av anne - 20 februari 2009 11:35

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar på gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!

  • Vad heter du? Anne
  • Ett ord på fyra bokstäver? Alla
  • Flicknamn: Amelia
  • Pojknamn: Anthony
  • Yrke: Apotekare
  • Färg: Aprikos 
  • Klädesplagg: Anorak
  • Mat: Avokadosoppa
  • Sak i badrummet: Ansiktsvatten
  • Plats/stad: Arboga 
  • Orsak att vara sen: Astmaanfall
  • Något man skriker: AAAJ!
  • Film: Alien
  • Något man dricker: Absolut vodka
  • Band: Apoptygma Berzerk 
  • Djur: Alligator
  • Gatunamn: Alvägen
  • Bil:  Audi
  • Sång:  A day 
  • Aktiviteter med mer än med en deltagare: Allsång

  • Jag utmanar:alla som vill

    Av anne - 19 februari 2009 13:38

    Min lilla söthöna....När jag sjunger Imse vimse så gör hon rörelserna.Inte helt rätt på långa vägar,men hon försöker iaf,haha!

    Har vart ute en sväng och handlat lite och kört några raggarrundor i byn;)Miranda har nyss käkat lite yoghurt och banan och vi ska ta och leka en stund........Hon ser lite trött ut,men hon får försöka hålla sig vaken en liten stund till iaf.Hon piggnar nog till när vi börjar busa.Har inte så mycket annat att skriva idag.........så jag återkommer en annan gång!

    !!

    Av anne - 16 februari 2009 09:50

    Är såå trött!Kunde inte sova inatt.Tänk er när ni har ett gäng jättejobbiga myggbett som bara kliar och kliar,speciellt när man ska försöka sova.Så har jag det........över hela kroppen......dygnet runt...haft det i flera år!Ibland är det värre,ibland lite bättre,men kliar det gör det ständigt.Man har väl vant sig,men vissa kvällar är man bara sååå less på skiten!!Man är så trött på det,och som igårkväll/inatt så bara lipade jag och ville inte mer.

    Har smort benen några dagar med någon salva jag tog av pappa(har provat det mesta),men det gör ingen skillnad alls*suck*

    Det som gör mig ledsen mer är inte bara kliandet,utan det att man har ju kliat sönder sig helt.......och det dyker upp nya plitor av sig själv,POFF,hela tiden.Jag kommer fan aldrig få normal hud!!Jag vill fan oxå kunna gå i shorts eller kjol med bara ben under på sommrarna.Jag ville så gärna gå på babysim med Miranda.....skiter fullständigt i att jag är blekfet och pälsig som en gorilla.Men jag visar mig ICKE i bikini eller baddräkt när jag kliat sönder mig.

    Jaja,nu har jag fått beklaga mig lite.

    Var hos tandläkaren imorse på ett-års info om Miranda.Var inget nytt!Välling dricker hon ju inte....Hon småäter inte......Vatten är den enda dryck hon får.......Vi borstar tänder morgon och kväll.


    Jimmy är sur här hemma med som vanligt.......Imorse hade han dragit ut kablar och annat så jag ej skulle kunna sitta på nätet idag,men sååå oteknisk är jag inte,så jag kopplade in allt igen och här sitter jag,muhahahah!!Funderar på om man ska gå till Öppna förskolan imorrn...Är ju inte så förtjust i det kyrkliga,och så är jag ju så blyg själv så jag känner mig bara dum bland folk jag inte känner.Jaja,får se........ska fundera på saken.

    Ovido - Quiz & Flashcards