Alla inlägg under oktober 2009

Av anne - 27 oktober 2009 20:27

Får väl kladda ner några rader.Jag och Miranda körde till Ikea en sväng idag igen,tycker man varit där ofta nu.

Och nu jäklar fanns mattan jag ville ha........så den blev det!Och en lampa till köket.Så nu har jag i stort sett fått ihop det jag behövde....

I lördags var det partaj hos Martina med tjejjerna från Västralid.Jätteskoj och kanongod mat som Fredrik gjort.Söndagen så låg jag utslagen heeeela dagen,som vanligt efter att jag festat.Men det var det värt......

Igår jobbade jag en kort dag,sen åkte jag och mitt helglag till Skyrup och shoppade.Var jättemycket fint,FÖR mycket så man blev förvirrade och visst inte vart man skulle titta.Men fick iaf med mig lite hem.Som sagt varit ledig idag,och är det även imorgon,så får se vad man ska hitta på då.Kke bäst att stanna hemma för MIrandas skull,hon är förkyld som vanligt och även jobbig hosta.Lilla snottan min.

Nej en cigg på detta och sen hopp in i duschen!!!Tjingeling.......

Av anne - 23 oktober 2009 10:20

Igår gav ju jag och miranda oss ut på lampjakt.Hittade vi någon?NEJ! Typiskt:/ Körde hem och jag kände mig pysslig så jag knåpade ihop en julkalender till Miranda.Inte så snygg,men rolig att göra.......Massa papper och snören och klistermärken och utklipp ur tidningar,en gammal anslagstavla,tyg och band,sen vart den klar:)

SEn var det matlagning som stod näst och det blev fetaostfyllda biffar och klyftpotatis........mums.Ibland lyckas till och med jag me maten,haha.Om en halvtimme ca ska jag köra snottan till dagis.

Hon är snorig och dan IGEN stackarn.

Av anne - 21 oktober 2009 19:43

Idag äntligen kom vårat nya bord och stolar,och vi har kört ut det gamla till Östad.Får man se hur länge det håller sig vitt,när vi är tre kladdisar i familjen;)

Jobbat hela dagen idag,men imorgon har jag en ledig dag.Då blir det jakt efter en kökslampa.Em och Bromöllamöbler hade inget passande,så det får väl bli en tur till Eko eller Ikea.Hmm,får bli Eko,var ju inte så längesen man var på Ikea och vägen dit är ju hur tråkig som hellst.

Längtar tills på lördag då det blir ölande för min del hemma hos Martina,ska bli så kul!Får se om man kan hälsa på lilla Thea på lördagen oxå och lämna presenterna.Igårkväll fick Jimmy tag på familjen som tog hand om Saxon.Han hade det jättebra och gick bra ihop med de stora hundarna där.Han hade blivit kastrerad,och hade endast pissat inne en gång.Låter kanon:)Nej nu ska jag spana kökslampor på nätet....

Av anne - 20 oktober 2009 09:41

Miranda har börjat att säga ja!Innan svarade hon nej till precis allt man frågade,och skakade på huvudet:)

Idag ska jag på Heromautbildning mellan 13-16,sen gasa direkt till jobbet efter det.

Trodde mitt nya köksbord skulle komma igår,men nej då...får väl hoppas på att dom ringer idag.Får skriva lite senare då Miranda sitter i mitt knä nu och vägrar släppa taget!

Av anne - 18 oktober 2009 19:16

Jaha,får väl berätta lite om gårdagen då.Blev bullbak,men gjorde även lite kakor.Storstädning blev det sen.Vid sextiden så åkte jag hem till mamma och tog ett glas vin och en cider,innan vi åkte vidare till Sölvesborg där jag käkade kanongod lammkotlett och pannacotta till dessert:)Rödvin till det.Sen hem till mamma igen och tog en cider och fick presenter innan jag åkte hem och nanade.

Idag så har det varit tårtkalas här hemma.Och ikväll en runda till Maxi och köpte mig en köksassistent så det blir lättare för mig att baka bullar,haha.Nu jäklar ska det bakas:)

Ska äta chili ostbågar nu och slappa i soffan innan det blir duschen och sovdags.Jobbedags imorgon igen......

Av anne - 17 oktober 2009 09:27

Jimmy och jag var på bio igårkväll,Bröllopsfotografen.Ingen hit,men helt okej eftersom jag iaf lyckades hålla mig vaken fast jag var sjukt trött.Idag blir det bullbak,men endast bullar.Far iväg imorrnbitti och köper lite kakor och så för jag orkar fan inte baka mer.Har ont i skallen,vaknat flera gånger inatt av det,och har det än.

Drömt en dröm som jag tycker jag drömt ofta......Att jag åkt upp till Boxholm för att träffa gamla vänner,och när jag väl är där så får jag inte tag på en jäkel.Går runt och letar men hittar ingen av dom.


Ikväll ska det ätas.I Sölvesborg har vi bord bokat kl 20.Inte med Jimmy då eftersom han vägrar hänga med på sådant,men med mamma och syster.Blir väl lite vin oxå,eller öl.Tycker inte det är så gott med vin till mat,föredrar en kall öl isf.Jaja,ska slå en pling till mamma nu och se om hon kan köpa rårössocker till mig,för jag orkar inte klä på oss för att fara ut i affären!

Av anne - 15 oktober 2009 12:16

Nu vecka 43 är det dags för oss på jobbet att vaccinera oss mot svininfluensan.Jag har fortfarande ej bestämt mig om jag ska eller inte ska.........Hur ska ni göra??

Av anne - 14 oktober 2009 20:39

Tillbringat dagen på jobbet.Blev gratulerad och blev till o med sjungen för;)Sen hem,käkade och sitter nu här med kaffe och datorn i knät.Gubben e hemma hos Garry tror jag.Gick in på min mail vilket jag inte gjort på länge,och såg att Marjo hade ju mailat bilder på lilla Noah när han var ett dygn.Såååå liten och söt.Blev så rörd av att se bilderna så tårarna rann.Lilla plotten.


Måste säga Grattis till en av de jag nämde i ett tidigare inlägg.En av de som betyder speciellt mycket för mig.Jo min älskade Uffebuffe som oxå fyller år idag!Prick 30 år äldre än mig är han och fyller 59 idag!HIPP HIPP HURRAAAAA:)Nästa år fyller vi jämt,he;)

Ovido - Quiz & Flashcards