Alla inlägg under oktober 2008

Av anne - 30 oktober 2008 20:27

Ingen som har några tips på vilka färger jag ska måla sovrummet i???

Av anne - 30 oktober 2008 16:58

Idag har Miranda blivit en stor tjej.

Hon har ju inte krypt innan,bara ställt sig i krypställning och gungat.Men idag så har hon minsann krypt runt,plus att hon ställde sig upp hemma hos morfar.Min lilla fis är så duktig.


Har satt upp lite väv i huset,men har typ hälften kvar.Körde hem när det började snöa för mycket......är ju så nojjig att köra i snö.

Håller på att packa grejjer här hemma.Miranda fick sitta i en flyttlåda en stund vilket var himla kul enligt henne:)

Av anne - 27 oktober 2008 08:40

Får väl kludda några rader fast jag inte har något vettigt att skriva.


Igår skrapade jag klart det sista i sovrummet.Nu ska det bara på lite spackel på några små ställen sen upp med väven.Får se hur det går.har aldrig satt upp väv innan,men men.......får tänka positivt.


Saxon är barnvakt till Miranda medans jag skriver:)Dom är inne i köket och pratar.


Miranda har nu sen i fredags....heeela dagarna....haft för sig något enformigt skitjobbigt ljud!Emellanåt säger hon mamma och pappa,men sen sätter hon igång med det där ljudet igen.Man blir rätt trött i skallen kan jag lova.Hoppas det bara är något tillfälligt hon har för sig så hon inte ska låta så länge framöver.För då får jag nog införskaffa öronproppar.

...

Av anne - 23 oktober 2008 08:47

Ny dag igen då..vette fasen vad man ska hitta på idag.Igår var vi,eller jag rättare sagt och skrapade tapeter igen.Och så var vi på BVC.Miranda väger 8630 och är 71 lång nu:)

Hon ligger nu på golvet med fingrarna inne i Åkes bur.Får bara hoppas han inte får för sig att gnaga lite på henne.

Hon har legat och pratat i nästan en timme imorse,innan jag gav upp och vi steg upp.Tänkte få henne sova lite till men det sket sig.

Men men,inte varje dag man kan ha lyx och sova till nio:)


Torsdag idag??!!Jag fick för mig det var onsdag....jaha där ser man.Då är det imorgon vi ska till min faster och käka middag och glo på Hem till gården,haha.

Tror minsann jag ska skrapa tapeter ikväll........men får bli när Jimmy kommit hem,sen kör jag till Olofström själv.

Av anne - 20 oktober 2008 14:23

Jimmy och jag kan inte dricka samtidigt.....spårar bara ut då!

Men innan det började spåra ut så var det riktigt ´kul:)

Igår mådde man inte dåligt,men var slööö som fasen.Jag körde och hämtade Miranda vid två tiden,sen hem och slöade ännu mer.


Idag har vi vart i Ofm och handlat lite.men glömde hälften så det får JImmy köpa på vägen hem från jobbet.


jaja,orkar inte skriva mer.........får göra det när jag är på humör för det ist.

Av anne - 18 oktober 2008 09:35

Har startat dagen med att göra något av det tråkigaste jag vet.....plocka ögonbrynen!!Fiii fan va tradigt!Och jag har ju typ ögonbryn över hela nyllet så det är mycket att plocka,haha.Gjprde inte det så noga,men det är skitsamma......fått väck det värsta iaf.

Jimmy har kört till jobbet och Miranda pratar med Saxon:)Han är inte lika road som hon är.

Hon ålar efter han i full fart och skrattar och pratar och vill dra han i svansen,men han springer undan.

Miranda satte sig upp själv för några dagar sedan,men var nog bara ren tur för hon har inte gjort det efter det,men hon har vart på väg ett par gånger.

Min lilla sessa börjar bli stor.....


Var och skrapade tapeter igår,började vid ett och la ner vid halv sju.Och tycker jag inte kommit nånvart ändå.....Får forstätta nästa vecka.Tror mommo och Miranda kommer vara där och skrapa lite idag eller imorrn.Moster Frida är ju nere med så hon kke rensar lite i sitt gamla rum som Miranda ska ha.

Längtar tills tapeterna är klara så man kan upp med väv och måla,DET är roligt iaf.

Partaj ikväll då.......Tänkte att mommo får köra hit och hämta Miranda och köra mig och Jimmy till Gränum i samma veva.Slipper man fixa skjuts dit på annat sätt.Skjuts hem har vi förhoppningsvis om inte farbror Johan kommer på nåt annat att göra.


Gah,har ju den satans servicen på bilen me som ska göras nu!Och pank är man......Men det måste ju göras,så vi får leva fattigt ett tag nu.Sen jag kom in i bilden så har jag ju ruinerat Jimmy oxå säger han,hoho.Men jag tycker inte jag shoppar så mycket,ändå försvinner pengarna!!Längtar tills man börjar jobba igen så har man några fler kronor iaf.Men dom försvinner väl lika snabbt ändå.




Inte har jag några kläder att ha på mig idag heller.Vill ju inte ha något jäkla korvaskinn på mig(de flesta kläder är för små).Annars får jag väl ta Jimmys kläder....men dom sitter väl ännu trängre då jag är tjockare än vad han är.


Jaja,nu har jag yrat klart för denna gång!Ha en bra helg alla ni där ute.

Av anne - 17 oktober 2008 09:48

Fredag idag...

Efter Miranda käkat lunch sen så kör vi och skrapar tapeter.Måste få det klart i sovrummet någon gång.Har ju Mirandas blivande rum att fixa oxå.Men det blir när syrran kommit ner från Växjö och rensat bland sina saker.......

Sen är det ju vardagsrummet och toan som ska fixas,men det blir ett senare projekt.

Imorrn blir det födelsedagspartaj hos My.Miranda ska sova hos mommo.......kommer nog att gå bra.

Stackars Miranda har en helt kal fläck på sidan av skallen....men får ju hoppas att det kommer växa hår där någon gång,haha.Ser lite skumt ut som det är nu.


Lyckades efter många om och men natta Miranda i sin säng igårkväll.Men sen började jag och Jimmy tjabba om en liten skitsak så Jimmy höjde rösten....och hon vaknade och ville absolut inte somna igen,bara skrek.Så hon fick sova brevid mig ist:)Mys!

Av anne - 14 oktober 2008 19:10

Det är samma sak varenda jävla år man fyller år.....att man mår skit!!För andra verkar födelsedagar vara så speciella.Det är firande,presenter,puttinutt och gulligull.

För min del är det alltid som en vanlig jävla dag....fast värre,eftersom jag vet att det är min födelsedag men att allt bara är som vanligt!Och det får mig att bli så nere.

Min dag idag har bestått av...ingenting!!Förutom att jag skrapat tapeter sen klockan tolv tills nu typ.Roligare kunde man haft det!Ska ut och ta en cigg(ja det ska jag fanimej),sen ta en dusch,hänga lite tvätt,sen går jag fan och lägger mig!!Sen vaknar man imorrn,till ännu en jääävla vanlig dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards