Alla inlägg under november 2010

Av anne - 30 november 2010 08:52

 Har redan gett upp det där skitet när jag skulle skriva inlägg varje dag efter den där listan som finns i ett tidigare inlägg.........


Vart  ute och slirat imorse och kört Miranda till dagis. Igår höll vi oss hemma då jag inte hade någon ork att ge mig ut i snön.

Självklart är jag ledsen över allt som kommer fram..........men ändå lättad!!!Så många saker man misstänkt,och nu äntligen fått bekräftade,så man ej behöver grubbla mer på det.

Sen va faaan folk pysslar med utöver det fattar jag inte ett skit av...... Folk som tidigare sagt det ena och det andra om varann är helt plötsligt vänner och allt e så puttinutt och gulligull.  Gamla "ragg" samlas ihop och knyter band,fast dom tidgare haft så mycket ont att säga om varann........ Gamla vänner knyter band med sina ovänner. Ja vilken soppa. Men den soppan hoppar iaf jag ut ur nu.........

Nu börjar allt om,på  ny kula.........och med ett bra humör tar man nya tag.

Finns en hel del...........ni nog ej kommer att förstå. Men nu gör jag,vad som är bäst för mig och min familj. Sen va fan ni andra pysslar me,ska jag skita i ett stort stycke.


     Idag,är den första dagen på mitt nya liv.............

Av anne - 29 november 2010 18:17

Då vet man två av dom.........den ena var ingen större chock. Man ska lita på sin magkänsla........Den andra däremot,gav mig ett gott skratt. Ja jävlar säger jag bara.......sjunkit lågt eller vad. Tagit bottenskrapet;)

Kommer det mera nu??Eller det e slut på skiten så man kan gå framåt..........Det får jag hoppas iaf.Hur mycket saker kan det egentligen finnas.........

Härligt med ett asgarv mitt i all bedrövelse iaf!!

Av anne - 28 november 2010 23:01

Nu kommer det fram mer och mer och mer............och det gör så ont i mig. Till på köpet säger han,att jag förtjänar det..........


Jag orkar inte............snälla någon,ta mig bort......

...

Av anne - 25 november 2010 15:14

Det är jättebra några dagar.......sen blir det skit. Sen blir det bra några dagar,sen skit igen,och så håller det på......

Förra veckan var kanonbra,helgen.........Sen kom söndagen,och han svängde igen:S

Hopp in i duschen nu. Ser ut att börja snöa mer,inte bra...Jag skulle iväg och lämna paket,men mina vindrutetorkare har totalpajjat,så är inte så lyckat att ge sig ut om det snöar........Avvaktar en halvtimme till och kollar läget.

Av anne - 25 november 2010 15:12

Dag 4,det här åt jag idag.

Dagen är inte över,men ska inte äta mer idag.

Idag blev det något så oglammigt som gårdagens rester. Ugnsgratinerad falukorv......till det fick det bli nudlar för det gick fortast. Sen har jag bakat en saffranskaka,så det fick bli en bit av den oxå......Pappa Jimmy får äta upp resten när han kommer......

Av anne - 24 november 2010 07:34

Dag 3.Mina föräldrar


Jag har då en pappa,Karl-Erik,aka Kalle.......Fyller 80 iår,gubben. Pensionär då såklart. Känner inte för att skriva så mycket mer om han......han är,som han är.  Sen så  bor han ju,i en utbyggnad här.....så jag ser han,varje dag,Och det räcker gott och väl för mig.........Det blir för mycket!!

Mamma Anneli,snäppet yngre än far min;)Bor i Östad i huset jag och kidsens pappa bodde i innan. Distriktssköterska......Hmm.....ja finns inte så mycket mer att skriva om dom känner jag,vill inte skriva mer...

Av anne - 23 november 2010 09:33

Är så sugen på att skriva ett låååångt inlägg,om ALLT som hänt och händer just nu......... Så alla får se,att det inte bara är JAG,som bara sitter här och "inbillar" mig saker och ting........ Så folk,får höra MIN sida av allt.....

Men jag kan ej..........så det får väl fortsätta,som det är. Ni får tro,att jag sitter hemma och bara hittar på,gör egna historier.......Tycker någon borde inse,någongång.......hur saker och ting,egentligen står till.....VARFÖR jag är som jag är...varför jag känner som jag gör,varför jag reagerar på vissa saker som jag gör....... Jag ska hålla tyst,men om någon frågar mig.........ja,då svarar jag ärligt....

Av anne - 23 november 2010 08:42

Min första kärlek minns jag tydligt. Det var på dagis,haha. Han hette/heter Daniel,och gick på en annan avdelning. Varje dag kunde jag genom fönstret i kapprummet se bort till hans avdelning,där han stod i deras fönster..och tittade tillbaka. Där stod vi,och  log och vinkade till varandra.

Vi hade gympa tillsammans,och där kunde han passa på att jaga mig för att ge mig pussar. Så  många år sedan.....men minns tydligt känslan när han jagade mig. Hur fnittrig och glad man var,över att han jagade just mig.

En dag,ställde jag mig som vanligt vid fönstret.......men "hans" fönster var tomt. Ingen Daniel. Gick bort till hans avdelning och frågade efter honom,och fröknarna sa att han hade flyttat till Kyrkhult. Mitt hjärta brast.......Kyrkhult!!Det var ju jääääättelångt borta;)


När man blev äldre.......så har man ju träffat denne Daniel. Kyrkhult är trots allt inte så långt iväg märkte man sen med åren;) Men......han var inget kärleksmaterial sen........men kommer alltid komma ihåg han,som min första stora kärlek:)

Ovido - Quiz & Flashcards