Alla inlägg under juni 2008

Av anne - 30 juni 2008 21:06

Första höga skrattet kom idag.Hon satt i babysittern och jag i soffan.Jimmy var och diskade.Då började huxflux Miranda skratta.

Jag blev så chockad och vrålade JIIIMMYYY,så då slutade hon tvärt såklart.Så nu har jag försökt med alla knep att få henne att skratta igen men det går inte.Hon tycker väl jag har kass humor;)

Hon vände även från mage till rygg idag.Så nu är det det svåraste,från rygg till mage kvar.

Hon har ju snurrat hit och dit i sängen,men jag räknar inte det,då det är ingen plan yta,så det är lite fusk:)

Åååh vad jag vill att hon ska skratta igen.Får göra ett nytt försök imorrn.

Av anne - 30 juni 2008 17:33

Tivolirock börjar närma sig.Nån som vill hänga på??

Av anne - 30 juni 2008 15:26

Kluddar några rader medans Miranda sover och Jimmy är ute och klipper gräset.

Vi åt tacos ja.....snormätt vart man.Efter det har jag satt på en duk jag köpte på ekohallen på bordet där ute,och satt upp som gardiner på fönstrena där ute.Köpte ett billigt tygstycke på Ikea i lördags.Vad mycket en sketen duk kan göra,ser genast mycket bättre ut.

Nu är det bara till att slänga de förbaskade högtalarna som stått där ute i evigheter sen ser det mycket finare och renare ut.

Svängde inom Bromölla oxå på vägen hem och köpte syrsor till ödlorna,så nu spelas det för fullt härhemma.Tycker det är mysigt på dagarna när dom spelar..........men är inte lika mysigt på nätterna;)

Ska pimpla lite kaffe nu,och se damma lite tänkte jag.Tvättade av alla köksluckor igår så man har iaf det gjort.

Av anne - 30 juni 2008 13:18

Blev ingen tur till Krisitianstad,så Jimmy inte alls var sugen på att gå i klädaffärer.Så jag fick nöja mig med ekohallen.

Hungrig börjar jag bli,så dags att fixa till lite tacos!!

Av anne - 30 juni 2008 08:21

Idag blir det en sväng till ekohallen.Köpa hund/kattmat och tvättmedel och lite sådant.Sen vill jag minsann in till Kristianstad oxå.Har ju lite rabatt på HM och på PoP.

Inte för att Miranda är i behov av fler kläder,men rabatten måste ju utnyttjas;)

Idag är iaf solen framme.Har varit många gråa dagar nu.

Nej ni,dags att slänga på en kanna kaffe,sen vaknar nog Miranda alldeles strax och vill ha mat.

Av anne - 29 juni 2008 17:12

Badat Miranda.Eller bad kan mna inte kalla det för.Blev bara ett dopp sen pinkade hon i vattnet,så det blev till att ösa ut det och ta duschen ist.Men det gillade hon INTE!Skrek för full hals,så det blev ingen tvätt av håret.Bättre lycka nästa gång.

Inte fått något vettigt gjort idag......som vanligt!Ska iaf hämta in tvätten och slänga i en maskin till.

Av anne - 29 juni 2008 10:52

blev ingen söndagsfrukost.Ist blev jag förbannad.....ledsen.Jimmy kommer och påstår att jag inte tar hand om min dotter!!

Nähä,vem är det som har hand om henne hela dagarna!Vem är det som pratar med henne,leker,busar,gosar.Vem går upp på nätter och mornar när hon ska ha mat.

Vem är det som har stenkoll på allt,öppnar konton,fixar med försäkringar,köper allt det hon behöver,planerar för dagis och allt sådant?Är det jag kke?

SÅ KOM FAAAAN INTE OCH PÅSTÅ ATT JAG INTE HAR HAND OM MITT BARN!!!

Av anne - 29 juni 2008 09:55

Var uppe en sväng vid halv åtta och gav Miranda mat,sen sov vi en stund till tills nu.

Söndag idag då!!Har inte så mycket smarrigt att röra ihop till en frukost,men ägg ska iaf kokas.Kaffet ska på,morgonciggen ska tas!


Jaa........jag röker igen.Var inte länge jag lyckades hålla mig borta från det*muttra*Men man får väl göra ett nytt försök att sluta,när jag känner att jag verkligen VILL sluta.Det där med viljan är inte alltid det lättaste.


Nu har JImmy oxå vaknat,han hade slocknat på soffan inatt,vilket inte alls är ovanligt.MIIIN sovarsoffa.Den hade jag när jag bodde ensam,och då sov jag ständigt i soffan framför teven.


Nehej,äggkokardags!!

Ovido - Quiz & Flashcards