Alla inlägg under januari 2009

Av anne - 31 januari 2009 11:38

Nu har min älskade Miranda åkt till farmor och ska vara där en stund.......Jag ska ta tag i lite pluggande,gör klart två uppgifter till.Och samtidigt städa lite här,slänga in nån maskin tvätt.

Var iväg en sväng innan och köpte mat till djuren och postade tre paket.Funderade på att dra till Ikea,men la ner det projektet.Lika bra det då jag knappt har pengar ändå......

Man får försöka leva lite snålt då man har huset i Näsum att betala på,plus här där vi bor nu.Se om man lyckas sälja lilla stugan i år......man får hoppas.Nej nu får jag ta tag i det jag skulle så jag inte sitter vid datorn hela dagen.

Poss haj!

Av anne - 30 januari 2009 19:52

Förmiddagen spenderades hos veterinären.Följde med systeryster dit,och lilla sjuka Poppe.Han hade visst jättemycket tandsten,en lös tand och inflammation i nederkäken.Men det åtgärdades kvickt.Sen var det Mirandas tur att träffa farbror doktorn oc få sin tuberkolos spruta.Gick jättebra...skrek i några sekunder sen var hon glad igen.Var inte alls blyg för dom idag,så hon tog en liten promenix med dr Larsson:)

Nu ikväll har vi käkat tacogratäng,och Miranda sussar nu gott i sin säng.

Imorrn blir det en pluggardag!!!!!Jimmy ska grejja med bilen,och Miranda kke ska vara hos farmor ett tag så jag får lugn och ro.

Av anne - 29 januari 2009 14:14

min lilla snäcka....när jag kom hem efter att ha vart i skolan så kom Miranda glatt krypandes mot mig,lyfte på handen och sa klart och tydligt HEJ.hihi..min lilla fjärt är så söt så!Nu ska vi äta mellanmål och sen busa lite....

Av anne - 28 januari 2009 11:54

Gjort klar den första uppgiften igårkväll.....Eller klar kke jag inte är,beror ju på vad läraren tycker.Jag kke har svarat helt tossigt:)

Skulle passat på att plugga lite nu medans Miranda sover middag,men har lite annat att grejja med.Så jag får spara pluggandet tills ikväll då hon lagt sig för natten.

Har en drös med nya paket som sålts på Tradera som jag inväntar betalning på.....Se om det kommer in något under dagen så jag kan fara iväg och posta dom.Tycker det börjar bli lite svårt att hålla reda på vilka paket som är vilka,vem som köpt vad och vem som betalat eller ej,fast jag har en massa anteckningar uppklistrade överallt i min lilla hörna,haha.Imorrn ska jag ha datalektion på skolan på förmiddagen.Barnvakt är fixad.....Systeryster kommer ner från Växjö ikväll,så hon får leka med Miranda imorrn medans jag är iväg.

Hon har vart bitsk idag oxå...Satt och tuggade sönder en av sina böcker,och fick munnen full med papper.Där skulle jag in och pilla ut det,och hon bet till med sina små tänder så jag skrek rakt ut.Jag har nu små tandmärken på fingret.Attans vad ont det gjorde..var helt klart mycket värre än när hunden ibland nafsar på mina händer med sina sylvassa tänder.

Av anne - 27 januari 2009 12:36

Såå.varit och skrivit in migf på skolan,och börjar plugga NU!Blir råplugg de sista två månaderna jag är hemma,sen kommer jag inte ha något liv överhuvudtaget då jag får plugga samtidigt som jag jobbar heltid!!Men det får gå.........kommer ju inte vara så förevigt.Nu måste jag skärpa mig...jag och skola går inte så bra ihop.Men jag MÅSTE få det gjort.Jag har ju en förmåga till att misslyckas med allt jag börjar på...........och det har varit mitt egna fel så jag ska inte skylla på någon/något.

Ska ha data på tors!Barnvakt till Miranda är redan fixat.

Av anne - 26 januari 2009 21:19

Sitter här och väntar in sista auktionen för idag som ska avslutas på Tradera.En jäkla Volvoplånbok!E uppe i 60 spänn.Iofs oanvänd men ändå.Trodde inte jag skulle få bud på den,satte ut den mest för skojs skull.

Men det är ju hur bra som helst.Har en hel hög med inslagna paket nu som ska postas när betalningarna kommit in.Var iväg innan idag och postade några stycken.

Tradera var riktigt beroendeframkallande.......Har nu en hel garderob med bara saker jag ska slänga upp där,haha.Visst är det några saker jag inte fått sålt.......men är bara till att kasta sen om det inte går.

Imorrn ska jag och Miranda till skolan en sväng och fixa lite.Sen inom Maxi och posta lite paket.

Pratade med en gammal jobbarkompis som sa att det är 3½ tjänst för mycket i kommunen.Så det är svårt att placera folk.Så då vette fasen vart jag kommer att hamna......Skit samma egentligen,jag ska vara glad att jag har ett jobb!

Nej nu in på Tradera igen och sen blir det sängen nästa.

Av anne - 25 januari 2009 20:16

Miranda har vart arg hela dagen.Vet inte vad det tagit åt henne.Hon gnäller och gnäller.Inte som hon är ledsen.utan arg!RIKTIGT arg.Hon har slagit mig idag...rivit,nypts.Huggit efter mig som en galen hund,bitit mig i händerna.

När hon skulle sova satt hon och pratade argt och högt.Var precis som hon svor,på sitt egna lilla språk.Slängde runt kudden och hade sig.Men tillslut däckade hon.......Man får ju hoppas att det bara var något hon fick för sig idag,så det inte håller i sig.


Hittade en blogg som jag satt och läste för en stund sen.Tårarna strömmade ner.......Tänk här sitter man ibland och tycker så himla synd om sig själv,fast man har det fan riktigt bra!Usch om det hade hänt Miranda något!!Vet inte vad jag hade gjort......Beundrar er som genomgått era barns bortgång,som orkar leva vidare.


Käkat våfflor ikväll me......med lite grädde och hallon.Gott.Skulle gett Miranda en våffla med,men började på det så sent,men har sparat en till henne;)

..

Av anne - 24 januari 2009 17:54

Miranda och vi har ätit pizza idag.......hemmagjord alltså.Och det gick att äta tyckte Miranda.Slängde på lite sådant som hon klarar äta,och vart helt okej.Skippade jalapenon och allt annat starkt som vi brukar ha på när bara jag och Jimmy ska äta.Nu kryper hon runt här vid mina fötter och ska dra i alla sladdar,vilket hon inte får göra!

Men ju mer förbjudet det är,ju roligare är det enligt henne;)

Ska fanken lägga mig tidigt ikväll.Skulle jag gjort igår med,men blev inte så.

Jaja,har inget vettigt att skriva så jag lägger ner för den här gången....

Ovido - Quiz & Flashcards