Alla inlägg under november 2009

Av anne - 29 november 2009 09:33

Jag och Miranda har ätit adventsfrukost.Men sura pappa ligger i sängen och ville inte vara med.

Jag hade gärna oxå fått ha sovmorgon lite då och då.Visst vi brukar sova till halv nio oftast,men jag hade viljat ligga och dra mig ÄNNU längre någon dag ibland.

Idag blir det lite julamat hade jag tänkt mig...........och sen en sväng ner till big city Oloftsröms julskyltning.Finns ju roligare ställen att åka till,men va fan,här träffar man på folk mna känner.Men julgranen får vi vara utan då den saboterats två gånger på några dagar nu.

Nähä.........Miranda har suttit på pottan ett bra tag nu,så får ta hand om henne.

Ha en fin första advent alla där ute!

Av anne - 28 november 2009 19:05

Nej jag jobbar heltid jag oxå,som herrn i huset!

Jag har inte poppat ur mammas mage som värsta superkocken,jag har fått lära mig laga mat själv!

Jag är trött på att hålla koll på precis allt,och att det förväntas att jag ska stå för maten vareviga dag.Tvätten är jag redan i strejk om,tvättar endast mina egna och Mirandas kläder.Så det så.

Blä!

Har bakat lussekatter,och har en Janssons i ugnen.

Av anne - 28 november 2009 10:27

Miranda har spenderat sin morgon med att använda en av mina tröjor,och provat olika sätt man kan ha den på sig:)

Jag har precis kommit ur duschen och ska strax ge mig p´å att försöka borsta ut håret.Sen ska jag köra Miranda hem till mommo så hon får vara där medans jag kör och hälsar på Sanna och kidsen. Hon är himska snorig än så......Efter det beger jag mig upp för backen hem till Anki på ljusparty.Så sabla dyrt,men mne......jag MÅSTE ju inte köpa något.

Jimmy och jag byggde pepparkakshus igår........man kan ju inte påstå att det blev särskilt vackert!!;)

Min vän som hörde av sig.......har ringt igår oxå.Visst jag tyckte det var skönt att han ringde och sa förlåt.......men att vi sen ska fortsätta prata nästan varje dag känns lite fel.Visst han mår dåligt och så,men ja...........äh jag vette fan.Får se hur jag gör med det hela.Även om det är så pass många år sedan,så bryr jag mig.Jag vill att han ska må bra.....Jag vill att alla ska må bra!!

<nähä.......dags att hugga in i risbusken!!!

Av anne - 27 november 2009 09:28

Fasen va kass jag är på att blogga!!Har inte lusten till det längre.Som ni nog förstått så har jag efter över ett års försök äntligen plussat igen:)*glaaad*


Igår hände en sak........chockade mig,men nu i efterhand gjort att jag känner mig lättad och kan lämna mycket bakom mig.

Många år sedan,jag var kär.......Han pysslade med droger och annat skit,strulade runt med andra.Vi var inte tillsammans,men jag ville.....Ville allt skulle vara bra.

En kväll,då han och hans polare var hemma hos mig,höga som hus var dom,bestämdes det att dra till en annan stad.Vi ses sas det......På natten ett telesamtal,att allt går åt helvete.Sen hörde jag ej av honom mer.Denna oro,rädsla.Var var han??Vad hände??Veckor efter fick jag samtal av advokaten,han var häktad.Sen hörde jag aldrig något mer.Jag skickade ett brev men fick aldrig svar.

Nu,alla dessa år efter,så ringer det,och det är han.Han inser vad han gjort,säger förlåt för att det blev som det blev.Berättar lite om sitt liv,frågar om mitt.

Nu känns det bra.......och jag kan lägga den händelsen bakom mig,utan att fundera mer på vart han tog vägen,och om han hade insikt om vad fasen han sysslade med.


Miranda sitter på pottan och sen blir det en tur till Ekohallen.Hon har ingen feber idag,bara näsan som rinner.Så då passar vi på att köra dit en snabbrunda,för detta är fasen enda dagen jag har chans till att handla klart det sista julklapparna!!!!

Av anne - 25 november 2009 11:42

Hoppas att allt kommer gå bra.......... <3

Ovido - Quiz & Flashcards